4. mednarodna poletna šola Design+Science: Subverzivne realnosti

Univerza v Ljubljani (UL ALUO) in Kulturno izobraževalno društvo PiNA skupaj s partnerjema Oddelkom za oblikovanje vizualnih komunikacij Umetniške akademije v Splitu in Inštitutom Joanneum Univerze uporabnih znanosti v Gradcu organizirata četrto izdajo poletne šole Design+Science. Od 8. do 12. julija 2024 bomo v Ljubljani zbrali 21 udeležencev z vsega sveta, da bi raziskali temo Subverzivne realnosti.

Izraz “subverziven” nakazuje namen rušenja uveljavljenega sistema. Kaj se zgodi dan po revoluciji? Ta tema vabi k raziskovanju ne le današnjih zlomljenih sistemov in naših psiholoških pristranskosti, temveč tudi zunanje realnosti, ki nas prepričujejo, da ni alternative. Tema vključuje razprave o sistemskih družbenih krivicah, okoljskih izzivih, političnih vprašanjih, zgodovinskem revizionizmu, kulturnih predsodkih in psiholoških obrambnih mehanizmih. Udeležence spodbujamo, da preučijo kompleksnost človeškega zaznavanja, tako individualnega kot kolektivnega. Ali lahko pomislimo na alternative, ki postanejo resničnost?


Prijave so odprte do 2. junija 2024, prijavite se TUKAJ.

Za več informacij spremljajte designscience.school ali nas kontaktirajte na design.science@aluo.uni-lj.si.


Prof. Boštjan Botas Kenda (UL ALUO), soustanovitelj poletne šole, je predstavil letošnjo edicijo: “Uspeh Poletne šole Design+Science se meri z njenim umeščanjem v družbeni prostor in širše polje prakse. Zasnovana je bila iz potrebe po dinamičnem prevpraševanju aktualnih družbenih vprašanj in njihovem projiciranju v prihodnost. Vedno bolj se povezujemo z različnimi ustvarjalci prihodnosti in združujemo svoje izkušnje za smiseln jutri. Zanima nas več, želimo uživati v privlačni in odprti učni izkušnji. Letošnja tema se zrcali v citatu Itala Calvina: “Idealen kraj zame je tisti, v katerem je najbolj naravno živeti kot tujec.”

Maja Drobne, vodja izobraževanja na PiNi in soustanoviteljica poletne šole, je dodala: “Poletna šola Design+Science je pomembna aktivnost PiNE, saj povezuje več deležnikov in pristopov na inovativen način – akademski svet z nevladnimi organizacijami, preplet med znanstvenimi raziskavami in dizajnom, med umetnostjo in znanostjo. Letos se še posebej osredotočamo na to, kako misliti možne prihodnosti naše družbe, ki bodo vključujoče, pravične in trajnostne. Naš interdisciplinarni pristop spodbuja študente k raziskovanju, kako se lahko različna področja srečajo na presečišču za ustvarjanje ne le novih idej, temveč izvedljivih alternativ za sisteme in prakse, ki trenutno vladajo našim življenjem.”

D+S je prilagodljiva metoda poučevanja, ki sloni na interdisciplinarnem povezovanju med študenti umetniških, humanističnih in znanstvenih panog. To omogoča s pomočjo skupinskega dela, učenja skozi prakso ter strnjenim, interaktivnim učenjem, ki ima v svojem središču tudi medvrstniško učenje. Celoten proces spremljajo sodobni interaktivni elementi poučevanja, kot so izleti, delavnice, izobraževanje skozi prehranjevanje, izobraževanje skozi izkušnjo, ogled večpredstavnostnih vsebin in oblikovalski sprinti. Potek izvajanja poletne šole je zasnovan tako, da se udeleženci od jutra do večera nenehno družijo med seboj, s strokovnjaki in pripravljavci poletne šole. S tem omogočamo interakcijo med vsemi skozi celoten potek šole.